OVO ĆE REŠITI DECENIJSKI PROBLEM: 10 lokacija na Novom Beogradu dobija 510 parking mesta, Šapić obišao radove
Aleksandar Šapić, Foto: Beograd.rs

nova parking mesta

OVO ĆE REŠITI DECENIJSKI PROBLEM: 10 lokacija na Novom Beogradu dobija 510 parking mesta, Šapić obišao radove

Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić danas je obišao jedan od parkinga u Gandijevoj ulici na Novom Beogardu, koji je Grad Beograd obećao pre par meseci

Objavljeno:

Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić obišao je danas novoizgrađena parking-mesta u Gandijevoj ulici na Novom Beogradu i tom prilikom izjavio da je ovo jedna od deset lokacija na kojima se grade parking-mesta, kao i da će ih do kraja godine, kako je i najavio, biti 510 u ovim novobeogradskim blokovima.

Izgradnjom parking mesta u blokovima 61, 62, 63 i 64 rešava se decenijski problem nedostajućih parking mesta. Nova parking mesta suštinski menjaju situaciju, jer će svim sugrađanima biti od koristi.

Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić danas je obišao jedan od parkinga u Gandijevoj ulici na Novom Beogardu, koji je Grad Beograd obećao pre par meseci. U pitanju je treća od ukupno deset lokacija, od kojih su dve već završene. Do kraja godine se očekuje završetak svih 510 parking mesta.

Nova parking mesta na Novom Beogradu
Nova parking mesta na Novom Beogradufoto: Beograd.rs

S obzirom na to da su novobeogradski blokovi građeni u periodu kada nisu bila predviđena parking mesta, u ovom delu grada je evidentna potreba za takvim prostorom.

Mislim da ovih 510 parking mesta suštinski menja kvalitet svakodnevnog života ljudi koji žive u blokovima.

Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić

Šapić je ovom prilikom podsetio da, kako bi se napravila jedna garaža od 150 parking mesta cena investicije je oko 15 miliona evra, dok će ovih 510 parking mesta koštati oko 1 milion evra. Parking mestima se omogućuje svima koji žive na Novom Beogradu da se parkiraju blizu svoje zgrade.

Na Privremenom organu je doneta odluka da od sada sve površine pod vlasništvom Grada ili Republike, mogu da se pretvaraju u parking zone i da više ne mora da se menja plan detaljne regulacije, što je obično trajalo preko godinu dana.

Šapić je podsetio da je najveći problem bio upravo problem imovine te da je, došavši na mesto gradonačelnika, najpre postavio pitanje da li je to moguće sprovesti.

– Rekli su mi da nije. Posle određenog vremena opet sam se vratio tom pitanju i video sam ogromne neiskorišćene površine koje nisu ni zelene površine i koje praktično ničemu ne služe. Kada sam rekao službama da provere, rekli su da je možda i moguće. Tako smo uspeli da nađemo rešenje za površine za koje je uvek bilo reči da ne mogu da postanu parking-mesta. Samo ljudi koji žive ovde znaju koliko će im to značiti. Zato mi je, kao Novobeograđaninu i bivšem predsedniku ove opštine, mnogo drago da smo sa tog aspekta promenili svakodnevni život naših sugrađana nabolje – kazao je Šapić.

Aleksandar Šapić
Aleksandar Šapićfoto: Beograd.rs

„Danas smo na mestu na kome smo pre par meseci obećali izgradnju parking mesta u novobeogradskim blokovima na desetak lokacija. Na dve su parkinzi završeni i tu je oko 50 novih parking mesta, sada ih završavamo na još dve gde će ih biti oko 100. Očekujem da će do kraja godine biti baš onako kako smo i rekli, novih 510 parking mesta na Novom Beogradu u blokovima, jer je to od izuzetne važnosti za ovaj deo Novog Beograda.”

Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić

On je podsetio da je cena garaže od 150 parking-mesta oko 15 miliona evra, dok će ovih 510 parking-mesta Grad Beograd koštati nešto više od milion evra.

– Takođe, potrebno je vreme da bi se napravila jedna garaža, koja je samo na toj poziciji, i pitanje je koliko bi je rezidenti tog kraja koristili, s obzirom na to da građani vole da parkiraju u blizini svojih kuća. Očekujem da ćemo na zimu obići sva sređena parking-mesta, uz mogućnost da bude više od 510 novih parking-mesta – najavio je Šapić.

Takođe je ukazao na to da je Privremeni organ Grada Beograda pre više od dve sedmice doneo odluku da sve površine u vlasništvu Grada ili Republike mogu da se pretvaraju u parking-zone bez potrebe menjanja plana detaljne regulacije.

– Promena plana detaljne regulacije je ranije trajala više od godinu i po dana, kako bi u tom delu grada mogla da se uvede zona. Zona znači da njihovi rezidenti, tj. oni koji žive u tom delu grada za samo 500 dinara mesečno mogu da imaju svoje parking-mesto. Svi ostali plaćaju punu cenu, koja u zavisnosti od zone iznosi od 45 do 60 dinara po satu – rekao je Šapić.

Nove mere će uveliko da olakšaju funkcionisanje Novobeograđana, jer su procene da dnevno na posao dođe oko 150.000 ljudi na Novi Beograd, precizirao je Šapić.

Šapić je istakao da masovno dobijaju zahteve za uvođenje zona, kao i da postoji čuđenje zašto je potrebno po godinu i po dana da bi se donela odluka o uvođenju zone.

1 / 5 Foto: Beograd.rs

– Ovom odlukom možemo ozbiljno da rešimo problem parkiranja, jer ćemo rezidente da favorizujemo. Očekujem da ćemo u sledećem periodu u značajnoj meri da uvodimo zone širom Beograda i da će ljudi biti zadovoljni – rekao je on.

Naglasio je da bi bilo lepo da oni koji su lomili table sa obaveštenjima o izgradnji mesta, objasne šta ovde ne valja i šta je to sada lošije u odnosu na ono što je bilo.

– Ili je to samo bila reakcija na to što je, navodno, Šapić došao da nas malo laže u predizbornoj kampanji. Dakle, nikoga Šapić nije lagao i sve što sam obećao trudio sam se da ispunim. Za ono što nisam uspeo, dao sam razlog i nastavio da se borim za to – rekao je Šapić.

On je istakao da život ne počinje i ne završava se izborima, već se nastavlja i posle njih.

– Ovo je upravo potvrda toga i zato neka je srećno ljudima koji će od petka ovde da parkiraju svoje automobile. Do kraja sledeće godine otvorićemo 2.600 parking-mesta, a u poslednjih deset godina, prema procenama, izgrađeno je 1.250 mesta, zajedno sa garažama. Mi ćemo za ove dve, dve i po godine, koliko imam priliku da vodim grad, to duplirati. Parkinga, istina, nikada nema koliko treba, oni su problem svih velikih gradova u svetu. Međutim, glupo je da se to meni zamera, jer je upravo to jedna od stvari na kojoj smo očigledno najviše radili i na kojoj ćemo tek raditi – rekao je Šapić, podsetivši da će i kod pijace na Bežanijskoj kosi biti izgrađeno dodatnih 90 mesta.

Bonus video:

02:40

OVA STVAR ĆE POVEĆATI BROJ PARKING MESTA I SMANJITI BROJ AUTOMOBILA U BEOGRADU?! Stručnjaci: To je konstanta koja treba da traje

(Espreso/gradonačelnik.beograd.rs/ Prenela M.L.)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.